förnya dina ringar!

Hej!!

Dagen har sett ut såhär:
Fira mamma med frukost på sängen och choklad, sälja aftonbladet, pyssla, äta, plugga, kolla på balen med julia och karin (i spöregn, men det var roligt ändå), mysa med familjen, plugga lite till. Nu, sova.

Men först tänkte jag visa vad jag har pysslat med lite i helgen. Jag har en tendens till att göra mina ringar rostiga/bronsfärgade. Ett bra tips är att måla dom med genomskinligt nagellack, det fungerar jättebra, men jag slarvar gärna lite med det + att jag glömmer ta av ringarna när jag tvättar händerna osv.. Jag tänkte att jag inte hade något att förlora på det och gjorde ett litet experiment med mina fem mest drabbade ringar. Jag köpte silver-sprejfärg och sprejade dom. Och voíla! Det blir ju inte samma yta/samma silver som innan, utan en mattare yta, men jag tycker i alla fall att det blev betydligt bättre än innan. Jag ska visa i några enkla steg hur jag gjorde:


1. Tejpa för ställena på ringen du inte vill ska bli sprejade


2. Använd en sprej du tycker verkar bra. Jag använde mig av Fache silverssprej från Jordnära.


3. Spreja över hela ringen


4. Ta bort tejpen..


5. ..och se det snygga resultatet!


6. Alla ringarna klara.


Hopppas att detta gav er lite inspiration om ni också slarvar med era ringar! Detta fungerar säkert lika bra på andra rostiga smycken.

Nu måste jag verkligen sova, PUSSS!!


Kommentarer
Postat av: paulina

ååh det skulle jag behöva!

2011-05-30 @ 15:05:10
URL: http://paulinabladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0